Allt blir snyggt på en flagga

Läser i Resume att Föreningssparbanken ska byta namn till Swedbank (uttalas “sveddbank” och inte “svidbank” om någon på namnbytarbyrån nu tänkte det) och att de därmed även ska få en ny logotyp, skapad av Essen och Embrink Design.

Essen Swedbank

Först blev jag lite förvirrad över att loggan presenterades på en flagga som vajar i vinden, men när jag besökte Essens hemsida blev allt mycket klarare. Tydligen presenterar man alltid sina logotyper på flaggor? Det skulle vara intressant att vara med på en sån byråpresentation för kunden.

“Som ni ser blir loggan jävligt läcker på en flagga”

eller

“Loggan är fett snygg, kolla här hur den vajar i vinden”

När jag besökte essen.se såg jag hur man använder samma flagga för att illustrera andra loggor man gjort.

Essen Karo

Min fråga är bara: Blir det inte pinsamt när kunden ser att man använder samma presentation till olika uppdragsgivare? Eller är det byråns devis, kanske? “Vi presenterar alltid på flagga!”

/M;

Leave a Reply

Your email address will not be published.